http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101032393
"Pääkonttoreissa pian kaupan kotimaista taidetta
(Kauppalehti, tiistai 19.10.2010)
Suomessa on kehitetty uusi tapa myydä taidetta. Huippu-nimellä kulkevassa konseptissa yritykset ottavat tiloihinsa kotimaista laatutaidetta.
-Huippu järjestää vuoden kestävän huipputaiteen kiertueen Suomen suurimmille yrityksille heidän pääkonttoreissaan, kertoo konseptin kehittänyt Anna Forsman.
Forsman kertoo, että Huippu on saanut talliinsa vahvan taiteilijajoukon: Visa Norros, Outi Heiskanen, Heidi Romo, Tapani Mikkonen, Veronica Österman, Charlotta Boucht, Sophia Ehrnrooth, Katja Hagelstam, Vincent Bakkum, Mira Hautamäki, Veikko Myller, Bo Haglund, Heikki Kukkonen, Irmeli Hulkko ja Pekka Vesterinen ovat lupautuneet hankkeeseen.
-Taiteilijat ovat innostuneet konseptista ja näyttää siltä, että yrityksetkin lähtevät hyvin mukaan. Näyttelyt räätälöidään ja rakennetaan yritysten tarpeiden mukaan, Forsman sanoo.
Forsmanin mukaan tarkoitus on viedä suomalaista huipputaidetta sinne, missä on runsaasti potentiaalisia ostajia. Yritykset voivat tarjota asiakkaille ja työntekijöille taide-elämyksiä tiloissaan.
-Taiteilija saa tuloja tauluistaan vuokrana niin kauan, kun taulut ovat näytteillä tai ne on myyty. Yritys taas pääsee nauttimaan kolme kertaa vuodessa vaihtuvasta näyttelystä omissa tiloissaan, Forsman lupaa.
Tarkoitus on ottaa mukaan myös nuoria taiteijoita. Taantuman takia moni taiteilija on elänyt ankaria aikoja, joten uudentyyppinen myyntinäyttely tulee hyvään tarpeeseen.
-Puhumme vuoden kiertueesta, koska eroamme normaalista taidevuokraamosta. Järjestämme näyttelyitä, emmekä vuokraa yksittäisiä tauluja, Forsman korostaa.
Huippu on saanut ensimmäisen yritysasiakkaan. Konseptin varsinaista myyntityötä ei ole vielä aloitettu."
#TATUSOTU: taas, edelleen, aina vaan ajankohtainen, ikävä kyllä
9 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti